این سایت انواع فایل های آموزشی متنی در زمینه های مختلف را با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار می دهد.

طرز تهیه شیرینی لطیفه


ابزارِ دانش در اینجا قصد دارد تا شما را با طرز تهیه شیرینی لطیفه آشنا کند که هم شیرینی خوشمزه ای است و هم طرفداران زیادی دارد که در اینجا به راحتی می توانید خودتان در خانه این شیرینی خوشمزه را درست کرده و در کنار خانواده از آن لذت ببرید.

مواد لا زم برای شیرینی لطیفه :

برای درست کردن این شیرینی نیاز به مواد زیر داریم:

آرد یک لیوان

تخم مرغ 3 عدد

بکینگ پودر یک و یک دوم قاشق مرباخوری

وانیل کمی

شکر 2 لیوان

خامه 1 لیوان

طرز تهیه شیرینی لطیفه :

زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کرده و نیمی از شکر را با وانیل و زرده ها خوب به هم می زنیم تا مایه سفیدی به دست بیاید.

سفیده های تخم مرغ را جداگانه خوب به هم می زنیم تا سفت و سفید شوند و مقداری از شکر را نیز با سفیده ها دوباره هم می زنیم. سپس سفیده و زرده زده شده را آرام و به وسیله یک قاشق پلاستیکی با هم مخلوط می کنیم و بعد آرد و بکینگ پودر را به تدریج و سفیده و زرده اضافه کرده و آرام به هم می زنیم.

مواد به دست آمده را داخل قیف ریخته و سر قیف را برمی داریم. کف سینی را چرب کرده و کاغذ روغنی می اندازیمو خمیرهای شیرینی لطیفه را با کمی فاصله از هم بر روی کاغذهای روغنی قرار می دهیم. بعد به وسیله قیف به اندازه دو سانتی متر مایه داخل خمیرها می ریزیم.

فر را از 15 دقیقه قبل با حرارت 175 درجه سانتی گراد گرم می کنیم و شیرینی ها را می گذاریم تا پخته و طلایی شوند. بعد شیرینی ها را از فر بیرون می آوریم و می گذاریم تا سرد شوند.

باقیمانده شکر و خامه را مخلوط کرده و خوب هم می زنیم تا سفت شوند. خامه را داخل قیف ریخته و بین دو شیرینی خامه می زنیم و کمی دو شیرینی را به هم فشار می دهیم تا کاملا به هم بچسبند.

به همین راحتی و در زمانی کوتاه با طرز تهیه شیرینی لطیفه آشنا شدید و توانستید یک شیرینی خوشمزه با دست پخت خودتان و به صورت خانگی درست کنید.

نوش جان

 منبع : دستور پخت شیرینی لطیفه

  انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 50

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما